Pages - Menu

czwartek, 18 kwietnia 2013

Wieszak na ręcznik w kuchni - problem rozwiązany:)


Długo szukałam optymalnego rozwiązania....na czym powiesić ręcznik kuchenny, aby był pod ręką, a sam wieszaczek ciekawy w formie. Najczęściej ręczniczki lądują albo na rączce od piekarnika, albo na 'przyssawce' na lodówce albo poprostu leży sobie na blacie. Pewnego dnia, szukając zupełnie czegoś innego, natrafiłam w Ikei na super 'deseczkę' z dwoma haczykami... od razu pomyślałam o swoich kuchennych ręczniczkach!!!:) Zakup okazał się w 100% trafiony (wg mnie), wieszaczek trafił nad blat, ręczniczki mam pod ręką, a sam wygląd wieszaka idealnie komponuje się w mojej kuchni. Fajnym pomysłem są też wszelkiego rodzaju drążki, powieszona np. nad płytą grzewczą bądź przy zlewozmywaku - w miejscach gdzie ręczniki są bardzo przydatne. Zapewne są też osoby, które używają jedynie ręczników papierowych - do takowych także jest wiele fajnych rozwiązań. Począwszy na klasycznych stojakach (drewniane, metalowe, plastikowe) poprzez designerskie odmiany wszelkiego rodzaju 'podtrzymywaczy' w przeróżnych kształtach, aż po najzwyklejsze 'pręciki' przymocowane do ściany.

a oto mój wieszak na ręczniki:




A oto kilka ciekawych propozycji, jakie znalazłam na stronie www.fide.pl. Zwykły, biały, papierowy ręcznik może uzyskać oryginalny wygląd dzięki kolorowym, ciekawym w formie stojakom. W tak niepozornym przedmiocie możemy odnaleźć fajny gadżet strojący  nasz blat w kuchni. Czy to będzie kolorowa marchewka czy długi piesek, ręcznik na pewno będzie wyglądał niecodziennie

królik z marchewką :)

dłuuuugi pies:)
zajączek


A propos wieszaków, wszelakich, nie tylko do kuchni... fajne formy znalazłam przeglądając jedną z gazet,
tam też zobaczyłam linki do fajnych sklepów, np. sodo.pl - bardzo ciekawe wzory w stylu prowansalskim, również ciekawe wieszaki, uchwyty do ręczników, porcelana, świeczniki; 
Bardzo podobają mi się dodatki w stylu prowansalskim, drewno malowane na biało, fioletowe grafiki, metal w przeróżnych kolorach




tak troszkę obok tematu, ale bardzo zainteresowałam się dostępnymi w tym sklepie lampionami, chodzi mi o  takie na małe świeczki typu tealight:
(fotki pochodzą ze strony www.sodo.pl)



Fajne są też różnego rodzaju pojedyńcze wieszaczki, niekoniecznie przymocowane w korytarzu czy kuchni; ja swój przymocowałam w ....salonie:) na razie nic na nim nie wieszam, poza małą wstążeczką; myślę, że zawiśnie na nim mały woreczek z lawendą. Muszę tylko uszyć woreczek i wypełnić go pachnącym suszem:)



Oprócz wieszaków o typowym zastosowaniu (wieszaki, haczyki), moją uwagę przyciągnęły ostatnio wszelkiego rodzaju stojaki, wieszaki na garnki, kubki, filiżanki, ręczniki czy nawet miseczki dla psiaka czy kocura. Są super, choć ja niestety mam zbyt małą kuchnię i taki zakup odchodzi na dalszy plan...dużą zaletą takich  stojaków są ich walory estetyczne, wyraźna obecność w pomieszczeniu. Duży żeliwny wieszak na garnki, na pewno stanie się ważnym elementem wystroju pomieszczenia, w którym go powiesimy (najczęściej padnie na kuchnię:). Choć na pewno, uruchamiając troszkę kreatywności, moglibyśmy powiesić na nim przeróżne gadżety niekoniecznie garnki i wtedy staje się idealnym przystrojeniem np salonu czy nawet sypialni; wszystko zależy od pomysłu i wizji.
kilka pomysłów na ciekawy wieszak:(fotki ze sklepu cosycottage.pl)


Bardzo oryginalny pomysł na powieszenie ręczników. Także możemy przerabiać na różne sposoby. Fajnym pomysłem byłoby przymocowanie stylizowanych tabliczek z imionami przy każdym ręczniku.


Wieszak na garnki, na którym dodatkowo możemy poustawiać inne naczynia. Mocowany na czterech łańcuchach, daje fajny efekt 'wiejskiej' w charakterze kuchni.

A ten stojak w sam raz dla najważniejszego domownika:)) Każdy pupil na pewno poczuje się wyjątkowo, rozkoszując się smakołykami w iście królewskich warunkach:)