Pages - Menu

wtorek, 23 kwietnia 2013

Okiennice własnej roboty

Od dawna zastanawiam się jak przystroić swoją ścianę w kuchni, uwielbiam ciągle coś zmieniać w mieszkaniu, dlatego jej aktualny wygląd już dawno mi się znudził:) w tej chwili ściana jest w kolorze niebieskim i dobrałam obraz malowany na drewnie także w tych barwach. Po głowie chodziło mi duże białe lustro (kuchnię mam połączoną z salonem, powiększyłoby przestrzeń), jednak nie do końca jestem przekonana. W salonie mam już duże lustro i chyba nie bardzo by mi dwa pasowały... Zawsze chciałam gdzieś zamontować okiennice, jednak ciężko znaleźć takie, jakie bym chciała lub jak już znalazłam były potwornie drogie (a nie jest to produkt pierwszej potrzeby:). Można znaleźć dużo zabytkowych okiennic, faktycznie pochodzących ze starych domów, potężnych, z ciężkiego drewna, jednak takie nie do końca sprawdziłyby się na mojej ścianie, wyglądałaby ciężko, jak wielkie okno:) powierzchnia do wykorzystania jest niewielka, dlatego muszę ją mądrze rozplanować. Znalazłam ciekawą propozycję w jednym z prospektów reklamowych. Proponowano tam okiennice 'własnej produkcji', czyli z materiałów, które niespecjalnie je przypominają :) Chodzi o często spotykane jako drzwiczki do szafek kuchennych - drzwiczki ażurowe... Myślę, że jest to super pomysł dla kogoś, kto lubi troszkę własnej inwencji w domu.
Wystarczy niewiele pracy i nakładów finansowych (drzwiczki ok 60x50 cm to koszt ok 20 zł) żeby skonstruować sobie super okiennice. Mam w niedalekich planach zakup takowych drzwiczek. Moje zamierzam przemalować na biało, jednak kolorów jest mnóstwo. Z długiego doświadczenia z przemalowywania wszelkiego rodzaju drewnianych mebli polecam emalię do drewna i metalu dekoral, super kryje, przyjemnie pachnie i jest sporo kolorów do wyboru. Szczerze mówiąc innej farby nie próbowałam, dlatego ciężko mi ocenić. Ta farba na pewno będzie kryjąca i lekko błyszcząca (nie nadaje się na nadawanie   tzw starego wyglądu, przecieranie)

(foto www.dekoral.pl)


Do nadania białego odcienia polecam kolor 'babie lato', jest to biel złamana lekkim beżem. Nie mam jeszcze swoich okiennic, ale na pewno jak tylko je zamontuję, zamieszczę fotkę.
Troszkę poszperałam w internecie i znalazłam drzwiczki, które świetnie nadadzą się do mojej konstrukcji:)
Najlepiej kupić w jakimś dużym sklepie typu leroy merlin czy obi czy bricoman. A dokładniej chodzi mi o takie drzwiczki:
Ja do swoich drzwiczek przyczepię zawiasy, postaram się poszukać jakiś pasujących do stylu retro. Aby nie obciążyć zbyt ściany, na pewno przymocuję je oprócz zawiasów po przeciwnej stronie na kołeczki.
Polecam spróbować troszkę pomajsterkować przy okiennicach:))
Takie przedmioty idealnie nadają się do wystylizowania metodą decoupage. Biały kolor poprzecierany nada im charakteru w stylu prowansalskim.
Znalazłam kilka fajnych sposobów na wykorzystanie okiennic, czy to są nasze stare, retro okiennice, czy te wykonane z drzwiczek (fotki z serwisu hemedit.com)

niebiesko-białe, o różnych rozmiarach - super do sypialni w stylu prowansalskim czy stylizowanej na wiejski klimat. pastelowe odcienie idealnie wkomponowują się w taki styl. Świetnie nadają się do tego wszelkiego rodzaju farby akrylowe (do drewna); można kupić w przeróżnych odcieniach.

(www.homedit.com)
Tutaj, pomysł dla kogoś, kto ma tysiąc karteczek, rysunków, zdjęć i nie wie jak je uporządkować :) 

(www.homedit.com)

(www.homedit.com)

(www.homedit.com)

Bardzo mi się podobają wszelkiego rodzaju półki, szczególnie takie kreatywne pomysły. Niewielkim kosztem możemy sprawić sobie oryginalny dodatek do wnętrza.

(www.homedit.com)

(www.homedit.com)


2 komentarze:

  1. Okiennice wyglądają obłędnie. Sam niedawno zamontowałem w mojej sypialni okiennice wewnętrzne i wyglądają super. Początkowo miały być zwykłe klasyczne rolety, ale jak znalazłem na stronie https://www.oknakonieczny.pl/ ofertę okiennic to wiedziałem, że nie mogę wybrać nic innego

    OdpowiedzUsuń
  2. Okiennice szer.42.5 wysokie 11.5 w przyblizeniu...

    OdpowiedzUsuń